Logo Inchcape

Financial Analyst BYD

Reference: #7866

Join us at Inchcape as a BYD Financial Controller, where you'll play a crucial role in shaping the financial landscape of Belgium and Luxembourg's electric vehicle market.

As part of a fast-growing team, you'll be instrumental in driving financial efficiency and growth in a dynamic start-up environment.

Your role:

  • Provide financial guidance to Operational Heads to achieve objectives.
  • Conduct qualitative monthly business reviews with Operational Heads.
  • Develop and maintain dashboards for performance management.
  • Assist in leading forecast exercises and variance analysis.
  • Ensure compliance with group accounting policies and Internal Control Standards.

 

Your experience:
Must have:

  • Master's degree in Finance.
  • 2-3 years of relevant experience.
  • Strong understanding of general accounting procedures and financial reporting.
  • Fluent in French or Dutch with business English.
  • Proficiency in Excel.
  • be able to work in a "start-up" mindset

 

Nice to have:

  • Familiarity with Power BI, Incadea, and SAP.
  • Strong communication skills and ability to challenge operational heads.

 

We offer
At Inchcape, you'll have the opportunity to work with leading automotive brands and contribute to shaping the future of mobility.

Joining our fast-growing team means taking on significant projects and budgets, with ample room for personal and professional growth.

In return, we offer:

  • a competitive base salary,
  • a company car
  • Mealvouchers and eco vouchers
  • insurance
  • 31,5 days vacation
  • and continuous training and development opportunities

 

Your dedicated Talent Acquisition Partner : Elise Falmagne

All qualified applicants will be considered for employment without regard to race, colour, religion, gender, sexual orientation, gender identity, national origin, or disability.
 

Intéressé?

Processus de recrutement

1. Postulez pour le job

Vous avez repéré un job qui vous plait? Remplissez le formulaire. Vous recevrez un accusé de réception par e-mail et notre Talent Acquisition Partner analysera votre candidature et vous fera un premier retour.

2. Dites-nous en plus

si nous pensons que votre profil correspond, notre Talent Acquisition Partner prendra contact avec vous pour un premier échange au téléphone ou par vidéo conférence. Nous profiterons de cette occasion pour mieux vous connaitre et évaluer s’il y a un clic.

3. Racontez-nous tout

Nous sommes vraiment sur la même longueur d’onde. Vous rencontrerez votre potentiel futur manager pour un entretien approfondi. Nous discuterons de vos compétences, votre expérience et votre motivation. C’est également le moment idéal pour poser toutes vos questions sur notre entreprise.

4. Dernière étape de sélection

Nous accordons une grande importance à l’intégration de nouveaux membres dans nos équipes. Selon le poste, nous effectuerons les dernières vérifications: un test de personnalité, une prise de référence, une journée d’essai ou une présentation de Business Case.

5. Contrat

Il y a définitivement un match! Nous vous ferons une proposition salariale. Si celle-ci vous convient, vous signez votre contrat, célébrez cette bonne nouvelle et convenez avec nous d’une date de début.