Sales Admin Coordinator

Reference: #10684

Want to work on the leading electric car brand? Now are exciting times to work on electrical vehicles, the future of mobility. BYD is the global leader in electric & hybrid cars with over 400000 cars sold worldwide in 2024!

If you want to join the ride to success with us, check out this unique job opportunity!

As a Sales Admin Coordinator, you'll be the one ensuring our ordering & delivery processes meet the standards in the fast-paced sales world, by guiding the sales admin team but also by playing your own part in the follow-up of administrative tasks when needed. If you like motivating a team, are good with details and thrive in a busy environment, this job is perfect for you. In this role you (as well as your Admin colleagues) will be reporting to the Sales Admin & Delivery Manager.

Your role

  • You drive the business and maximize performance by ensuring an accurate & smooth administration of the vehicles to be delivered 
  • You coordinate the planning of the delivery of the cars
  • You act as operational support and backup of the whole Sales Admin & Delivery team 
  • You look for efficiencies in processes and procedures
  • You follow-up the daily delivery figures and develop action plans when needed
  • You implement a clear delivery procedure for all sites

Your experience

  • Experience in an administrative role with customer contacts.
  • Experience in leading a team is a plus
  • Good knowledge of Office applications (Excel, Word).  Knowledge of a dealer computer package (Incadea) is a plus.
  • Fluent in Dutch, French and English.
  • Excellent communication skills
  • Being a dynamic team player who can act and think proactively
  • Accurate and organized
  • Have a high degree of integrity

 

We offer

  • The possibility to join a young and dynamic team working for a brand in full expansion.
  •  An open, collaborative working environment 
  • A chance to drive the future with Inchcape and BYD
  • A competitive salary package with additional benefits

Your dedicated Talent Acquisition Partner : Laurine Akwesi

All qualified applicants will receive consideration for employment without regard to race, colour, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, or disability.

Intéressé?

Processus de recrutement

1. Postulez pour le job

Vous avez repéré un job qui vous plait? Remplissez le formulaire. Vous recevrez un accusé de réception par e-mail et notre Talent Acquisition Partner analysera votre candidature et vous fera un premier retour.

2. Dites-nous en plus

si nous pensons que votre profil correspond, notre Talent Acquisition Partner prendra contact avec vous pour un premier échange au téléphone ou par vidéo conférence. Nous profiterons de cette occasion pour mieux vous connaitre et évaluer s’il y a un clic.

3. Racontez-nous tout

Nous sommes vraiment sur la même longueur d’onde. Vous rencontrerez votre potentiel futur manager pour un entretien approfondi. Nous discuterons de vos compétences, votre expérience et votre motivation. C’est également le moment idéal pour poser toutes vos questions sur notre entreprise.

4. Dernière étape de sélection

Nous accordons une grande importance à l’intégration de nouveaux membres dans nos équipes. Selon le poste, nous effectuerons les dernières vérifications: un test de personnalité, une prise de référence, une journée d’essai ou une présentation de Business Case.

5. Contrat

Il y a définitivement un match! Nous vous ferons une proposition salariale. Si celle-ci vous convient, vous signez votre contrat, célébrez cette bonne nouvelle et convenez avec nous d’une date de début.