Sales Advisor Fleet

Reference: #5868

Inchcape is looking for a Fleet Sales Advisor for Toyota City Zaventem. In this role, you will be responsible for prospecting businesses in the Zaventem region with a fleet of up to 50 vehicles. You will play a key role in expanding our customer base and delivering excellent service.

Your Role

  • Actively prospect companies in the region to expand our fleet business.
  • Advise customers on vehicles, financing options, insurance, and accessories.
  • Maintain and follow up with existing customers to build long-term relationships.
  • Prepare tailored commercial proposals and quotations.
  • Utilize financial data to optimize sales strategies.
  • Collaborate with the team to support the launch and growth of the Toyota LCV Centre.

Your Profile
Must-haves:

  • Experience in the automotive sector, preferably in fleet sales.
  • Bilingual in Dutch and French, with a good command of English.
  • Strong commercial and customer-oriented mindset.
  • Ability to work independently and achieve sales targets.
  • Good organizational and administrative skills.

Nice to have:

  • Experience in prospecting and building a customer portfolio.
  • Affinity with light commercial vehicles (LCV).
  • Hands-on mentality and proactive approach.

Why Inchcape

At Inchcape, you will be part of a supportive team of experienced professionals, where collaboration and teamwork are paramount. We invest in your growth with various training opportunities to help you achieve your career goals.

Additionally, we offer a competitive salary, a company car with a fuel card, commissions, a 13th month, a net allowance, meal vouchers, comprehensive insurance packages, and more.

Do you want to contribute to the growth of Toyota LCV and work in a dynamic team? Apply today!

Your Talent Acquisition Partner: Laurine Akwesi

All qualified applicants will receive consideration for employment without regard to race, colour, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, or disability.

Intéressé?

Processus de recrutement

1. Postulez pour le job

Vous avez repéré un job qui vous plait? Remplissez le formulaire. Vous recevrez un accusé de réception par e-mail et notre Talent Acquisition Partner analysera votre candidature et vous fera un premier retour.

2. Dites-nous en plus

si nous pensons que votre profil correspond, notre Talent Acquisition Partner prendra contact avec vous pour un premier échange au téléphone ou par vidéo conférence. Nous profiterons de cette occasion pour mieux vous connaitre et évaluer s’il y a un clic.

3. Racontez-nous tout

Nous sommes vraiment sur la même longueur d’onde. Vous rencontrerez votre potentiel futur manager pour un entretien approfondi. Nous discuterons de vos compétences, votre expérience et votre motivation. C’est également le moment idéal pour poser toutes vos questions sur notre entreprise.

4. Dernière étape de sélection

Nous accordons une grande importance à l’intégration de nouveaux membres dans nos équipes. Selon le poste, nous effectuerons les dernières vérifications: un test de personnalité, une prise de référence, une journée d’essai ou une présentation de Business Case.

5. Contrat

Il y a définitivement un match! Nous vous ferons une proposition salariale. Si celle-ci vous convient, vous signez votre contrat, célébrez cette bonne nouvelle et convenez avec nous d’une date de début.