Sales Admin Coordinator

Referentie: #10684

Want to work on the leading electric car brand? Now are exciting times to work on electrical vehicles, the future of mobility. BYD is the global leader in electric & hybrid cars with over 400000 cars sold worldwide in 2024!

If you want to join the ride to success with us, check out this unique job opportunity!

As a Sales Admin Coordinator, you'll be the one ensuring our ordering & delivery processes meet the standards in the fast-paced sales world, by guiding the sales admin team but also by playing your own part in the follow-up of administrative tasks when needed. If you like motivating a team, are good with details and thrive in a busy environment, this job is perfect for you. In this role you (as well as your Admin colleagues) will be reporting to the Sales Admin & Delivery Manager.

Your role

  • You drive the business and maximize performance by ensuring an accurate & smooth administration of the vehicles to be delivered 
  • You coordinate the planning of the delivery of the cars
  • You act as operational support and backup of the whole Sales Admin & Delivery team 
  • You look for efficiencies in processes and procedures
  • You follow-up the daily delivery figures and develop action plans when needed
  • You implement a clear delivery procedure for all sites

Your experience

  • Experience in an administrative role with customer contacts.
  • Experience in leading a team is a plus
  • Good knowledge of Office applications (Excel, Word).  Knowledge of a dealer computer package (Incadea) is a plus.
  • Fluent in Dutch, French and English.
  • Excellent communication skills
  • Being a dynamic team player who can act and think proactively
  • Accurate and organized
  • Have a high degree of integrity

 

We offer

  • The possibility to join a young and dynamic team working for a brand in full expansion.
  •  An open, collaborative working environment 
  • A chance to drive the future with Inchcape and BYD
  • A competitive salary package with additional benefits

Your dedicated Talent Acquisition Partner : Laurine Akwesi

 

All qualified applicants will receive consideration for employment without regard to race, colour, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, or disability.

Geïnteresseerd?

Sollicitatieproces

1. Solliciteer

Heb je een vacature gezien die je aanspreekt? Vul het sollicitatieformulier in. We sturen je een bevestigingsmail, en de verantwoordelijke Talent Acquisition Partner bekijkt jouw sollicitatie en laat je weten wat we ervan vinden

2. Vertel ons wat meer

Wanneer we denken dat er een mogelijke match is, volgt een eerste contact met onze Talent Acquisition Partner via telefoon of video call. Daar leren we elkaar al wat beter kennen en ontdekken we samen of het klikt.

3. Vertel ons alles

Er is een vonk. Tijd om je potentiële toekomstige manager te ontmoeten voor een diepgaand interview. Over je skills, ervaring en drive. Het is ook je kans om alles te vragen wat je over ons wilt weten.

4. Finale check

Mensen opnemen in onze community betekent veel voor ons. Daarom doen we vaak extra checks. Zoals een persoonlijkheidstest, business case, referentiecheck of meedraaidag.

5. Contract

Vinden we allebei dat er een match is? Dan krijg je een formeel jobaanbod. Als je het accepteert, kun je het ondertekenen, vieren en jouw startdatum bespreken.