Sales Admin Employee

Referentie: #13395

Over Inchcape Belux
Inchcape is de toonaangevende wereldwijde autoverdeler, actief in meer dan 40 markten. In België en Luxemburg zijn wij de exclusieve partner van Toyota, Lexus en BYD. Via bravoauto bieden we ook een aanbod van 20 merken kwalitatieve tweedehandswagens aan. Samen bouwen we aan duurzame mobiliteit, vandaag en in de toekomst.

Introductie

Wij zijn op zoek naar een Sales Admin Employee bij BYD om leveringsdossiers te beheren, de voertuiglogistiek te coördineren en financieringscontracten af te handelen. Je werkt nauw samen met het sales- en operationsteam om vlotte en tijdige voertuigleveringen te garanderen en een uitstekende klantervaring te bieden in een dynamische omgeving.

Kernverantwoordelijkheden:

  • Voorbereiding van leveringsdossiers:
    • Registratie van nieuwe en tweedehandswagens.
    • Facturatie op de dag van levering.
    • Zorgen dat het betalingsbewijs beschikbaar is.
    • Opmaak van een leveringsdocument (DD).
    • Beheer van financieringscontracten (indien van toepassing).
    • Voorbereiden van leveringsrapporten voor fleet-klanten.
    • Beheer van onderhoudscontracten (indien van toepassing).
    • Voorbereiden van welkomstpakketten voor klanten.
  • Administratie en archivering:
    • Volledige administratie van alle leveringsdossiers.
    • Juist klasseren en organiseren van alle relevante documenten.
  • Financierings- en overnamecontracten:
    • Opstellen van financieringscontracten indien nodig.
    • Opmaak van overnamecontracten voor ondertekening door de klant, indien nodig.
  • Leveringsplanning:
    • Coördineren van transportafspraken.
    • Ervoor zorgen dat de wagens klaarstaan voor levering.
    • Toezicht houden op de logistiek van het leveringsproces.
  • Afsprakenbeheer:
    • Plannen en beheren van afspraken met klanten voor voertuiglevering.
  • Dossieropvolging:
    • Continu opvolgen en beheren van dossiers voor zowel nieuwe als tweedehandswagens.

Wat wij zoeken:

  • Eerdere ervaring in een administratieve functie met klantencontact.
  • Vaardig in Office-toepassingen (Excel, Word).
  • Kennis van een dealerpakket (Navision – Incadea) is een pluspunt.
  • Vloeiend in Nederlands, Frans en Engels.
  • Teamgericht en duidelijke communicator.
  • Dynamisch, flexibel en proactief.
  • Heel goed georganiseerd met oog voor detail.
  • Probleemoplossend vermogen en neemt initiatief.

Waarom kiezen voor Inchcape Belux?

  • Sluit je aan bij een wereldwijde organisatie met sterke waarden die de autosector transformeert
  • Competitief verloningspakket inclusief bedrijfswagen en extralegale voordelen zoals maaltijdcheques, verzekeringen en meer
  • Flexibele werkregeling met mogelijkheid tot hybride werken (max. 2 dagen thuiswerk)
  • Reële doorgroeimogelijkheden en ruimte voor professionele ontwikkeling in een internationale context
  • Samenwerken met sterke merken zoals Toyota, Lexus en BYD
  • Terechtkomen in een gepassioneerd, inclusief team met een vooruitstrevende en samenwerkende cultuur

Talent Acquisition Partner: Laurine Akwesi

Inchcape Belux is een werkgever die gelijke kansen biedt. We moedigen sollicitaties aan van alle gekwalificeerde kandidaten, ongeacht afkomst, geslacht, religie, seksuele voorkeur, genderidentiteit, nationaliteit of beperking.

Let op: vanwege de vakantieperiode kan de verwerking van sollicitaties iets langer duren dan normaal. We danken je voor je begrip en geduld!

Geïnteresseerd?

Sollicitatieproces

1. Solliciteer

Heb je een vacature gezien die je aanspreekt? Vul het sollicitatieformulier in. We sturen je een bevestigingsmail, en de verantwoordelijke Talent Acquisition Partner bekijkt jouw sollicitatie en laat je weten wat we ervan vinden

2. Vertel ons wat meer

Wanneer we denken dat er een mogelijke match is, volgt een eerste contact met onze Talent Acquisition Partner via telefoon of video call. Daar leren we elkaar al wat beter kennen en ontdekken we samen of het klikt.

3. Vertel ons alles

Er is een vonk. Tijd om je potentiële toekomstige manager te ontmoeten voor een diepgaand interview. Over je skills, ervaring en drive. Het is ook je kans om alles te vragen wat je over ons wilt weten.

4. Finale check

Mensen opnemen in onze community betekent veel voor ons. Daarom doen we vaak extra checks. Zoals een persoonlijkheidstest, business case, referentiecheck of meedraaidag.

5. Contract

Vinden we allebei dat er een match is? Dan krijg je een formeel jobaanbod. Als je het accepteert, kun je het ondertekenen, vieren en jouw startdatum bespreken.